ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -Πόση άσκηση είναι απαραίτητη για την υγεία μας;

Ποση  άσκηση είναι απαραίτητη για την υγεία μας;

Λένε ότι από τη ζωή παίρνεις μόνο ό,τι δίνεις ...

Τι σημαίνει αερόβια άσκηση;
Με τον όρο αερόβια άσκηση εννοούμε κάθε μορφή άσκησης σχετικά χαμηλή σε ένταση και μεγάλη σε διάρκεια, κατά την οποία ασκούνται μεγάλες μυϊκές ομάδες. Αυτή η μορφή άσκησης όταν γίνεται συστηματικά ενδυναμώνει το καρδιοαναπνευστικό σύστημα και βελτιώνει την αντοχή. Τέτοιες μορφές άσκησης που γίνονται με χαμηλή ένταση και μεγάλη διάρκεια είναι κυρίως το κολύμπι, το περπάτημα, το τρέξιμο, το ποδήλατο, το σχοινάκι κλπ.


Oι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα δεν κάνουν βαριές ή έντονες δουλειές. Σήμερα, μόνο μερικές δουλειές απαιτούν έντονη σωματική δραστηριότητα. Oι άνθρωποι χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους για να μετακινηθούν και στον ελεύθερο χρόνο τους αντί να ασχολούνται με κάποια αθλητική ή φυσική δραστηριότητα παρακολουθούν τηλεόραση.

Δραστηριότητες όπως οι δουλειές του σπιτιού, η κηπουρική ή το συμμάζεμα του δωματίου μας (!), έχουν κάποιο όφελος για το σώμα και την καρδιά μας. Δεν μας παρέχουν βέβαια τα ίδια οφέλη με την τακτική και έντονη άσκηση. Έρευνες μας δείχνουν ότι ακόμη και η μέτριας έντασης άσκηση επιφέρει σημαντικά οφέλη άμεσα αλλά κυρίως μακροπρόθεσμα. Ωστόσο αν γίνεται καθημερινά, μπορεί να συμβάλει ώστε μελλοντικά να μειωθεί ο κίνδυνος από καρδιοαγγειακά προβλήματα. Τέτοιου τύπου δραστηριότητες περιλαμβάνουν το περπάτημα στον ελεύθερο χρόνο μας, το ανέβασμα σκαλιών, μέτρια ή έντονη εργασία, η ενασχόληση με τον κήπο, ο χορός, η γυμναστική στο σπίτι.Ακόμη και  η βόλτα με το σκύλο μας μπορεί να βοηθήσει την υγεία μας!

Σήμερα, ολοένα και περισσότερο, οι άνθρωποι ανακαλύπτουν ξανά τις ευεργετικές επιδράσεις της τακτικής άσκησης (π.χ. κολύμπι, τρέξιμο, σχοινάκι, περπάτημα). Αυτές οι δραστηριότητες είναι οι λεγόμενες «αερόβιες». Αυτό σημαίνει με απλά λόγια, ότι το σώμα χρησιμοποιεί οξυγόνο για να παράγει την ενέργεια που απαιτείται για τη δραστηριότητα. Η αερόβια άσκηση μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στην υγεία της καρδιάς, των πνευμόνων αν πραγματοποιείται με την κατάλληλη ένταση για τουλάχιστον 30 λεπτά τη φορά, 3-4 φορές την εβδομάδα. 
Φυσικά δεν χρειάζεται να προπονείται κανείς σα μαραθωνοδρόμος για να αποκτήσει καλή φυσική κατάσταση! Oποιαδήποτε άσκηση ή άθλημα ή δραστηριότητα που μας κινητοποιεί και μας ευχαριστεί, ακόμη κι αν γίνεται μόνο για μερικά λεπτά τη μέρα είναι καλύτερο απ’ το να μην κάνουμε τίποτα. Για όσους δεν αθλούνται καθόλου, το μεγάλο βήμα είναι η ΑΡΧΗ! Από πού θ’ αρχίσουν, τι άσκηση θα κάνουν, πόσο, πότε κλπ.
Άσκηση : Πόσο δραστήριοι είστε; Ασκείστε σε ικανοποιητικό βαθμό για να είστε σε καλή φυσική κατάσταση; Δεν είστε σίγουροι; Δοκιμάστε την παρακάτω άσκηση. 

Ανάλογα με τις καθημερινές σας δραστηριότητες, εκτός σχολείου, υπολογίστε το Δείκτη Δραστηριοποίησης πολλαπλασιάζοντας το σκορ σας σε κάθε τομέα.
Δείκτης Δραστηριοποίησης = Ένταση Χ Διάρκεια Χ Συχνότητα.
 

    Σκορ Καθημερινή δραστηριότητα  
  Ένταση 5
  • Πολύ υψηλής έντασης άσκηση με ανάλογα έντονο λαχάνιασμα
 
  π.χ. αερόβια γυμναστική ή τρέξιμο πάνω από 3 χιλιόμετρα.
4
  • Yψηλής έντασης άσκηση με έντονο λαχάνιασμα 
  π.χ. τρέξιμο, κολύμπι, σχοινάκι.
3
  • Mέτρια έως υψηλής έντασης άσκηση 
  π.χ. βόλτες με ποδήλατο και σπορ αναψυχής.
2
  • Μέτριας έντασης άσκηση π.χ. βόλεϊ.
1
  • Ελαφριάς έντασης άσκηση π.χ. περπάτημα
  Διάρκεια άσκησης
4
3
2
1
  • Πάνω από 30 λεπτά κάθε φορά.
  • 20-30 λεπτά.
  • 10-20 λεπτά.
  • Κάτω από 10 λεπτά.
 
  Συχνότητα άσκησης
5
4
3
2
1
  • Καθημερινά ή σχεδόν καθημερινά.
  • 3-5 φορές την εβδομάδα.
  • 1-2 φορές την εβδομάδα.
  • Μερικές φορές το μήνα.
  • Λιγότερο από 1 φορά το μήνα.
 

Παρατηρήσεις: Στον υπολογισμό του δείκτη δραστηριοποίησης δεν υπολογίζονται οι ώρες Φυσικής Αγωγής του σχολικού προγράμματος.

Δείκτης Δραστηριοποίησης = Ένταση Χ Διάρκεια Χ Συχνότητα.

Τώρα χρησιμοποιήστε τον παρακάτω πίνακα για να αξιολογήσετε τα αποτελέσματα της παραπάνω άσκησης και να βρείτε σε ποια κατηγορία φυσικής κατάστασης βρίσκεστε.

  Σκορ Η φυσική σας κατάσταση είναι… Σχόλια  
  80-100 Yψηλή Έχετε πολύ δραστήριο τρόπο ζωής  
  60-80 Πολύ καλή Είστε δραστήριοι και υγιείς  
  40-60 Μέτρια Είστε σε αποδεκτά επίπεδα (θα μπορούσε να είναι καλύτερα)  
  20-40 Χαμηλή Δεν έχετε αρκετά δραστήριο τρόπο ζωής  
  Κάτω από 20 Πολύ χαμηλή Κάνετε καθιστική ζωή. Μήπως είναι καιρός να κάνετε κάτι για την υγεία σας;  

Πόση άσκηση είναι απαραίτητη για την υγεία μας…
  • Πόσο συχνά: Τουλάχιστον 3-4 φορές την εβδομάδα.
  • Τι ένταση χρειάζεται να έχει η άσκηση: Όχι απαραίτητα μεγάλη.
  • Πόσο χρόνο χρειάζεται να αφιερώνω κάθε φορά: Τουλάχιστον 30 λεπτά.
  • Τι είδους άσκηση ή άθλημα να διαλέξω: Oτιδήποτε σας ευχαριστεί! Μπορείτε να δοκιμάσετε ποικιλία δραστηριοτήτων και να διατηρήσετε το ενδιαφέρον και το στιλ σας!.
  • Δημιουργήθηκε στις
  • Τελευταία ενημέρωση στις
  • Προβολές: 129

Σύνδεση

Εισάγετε το όνομα χρήστη και το συνθηματικό. Μόνο οι διδάσκοντες έχουν πρόσβαση.